groepsfoto 2023 2024

Beste ouder, sympathisant,

Wij stellen ons als ouderraad graag even voor!

Onze ouderraad bestaat uit een enthousiaste groep ouders die de school ondersteunt op verschillende vlakken.

De voornaamste taak van de ouderraad bestaat erin initiatieven uitwerken om de banden tussen de ouders, de kinderen en het schoolteam te versterken, en alzo een optimale schoolomgeving te bevorderen.

Overige taken van de ouderraad zijn o.a.:

· Informeren van en communiceren met de ouders over het schoolgebeuren en over de eigen werking

· Organiseren van ontmoetingsactiviteiten voor ouders en school

· De school praktisch en financieel ondersteunen

· Meedenken met de school

Met de opbrengst van georganiseerde activiteiten ondersteunen we de school op verschillende manieren:

· Oog voor Lekkers

· Fluo-hesje voor alle leerlingen

· Turn t-shirt voor leerlingen van het eerste leerjaar

· Aandenken voor afstuderende leerlingen van het zesde leerjaar

· Aankoop van duurzame materialen voor kleuterklassen en lagere school.

· …

De ouderraad vertegenwoordigt alle ouders met kinderen op onze school en hecht een groot belang aan een goede relatie met de directie, de leerkrachten en het schoolbestuur.

En verder?

De ouderraad is ook aangesloten bij het VCOV (de Vlaamse Confederatie voor ouders en Ouderverenigingen). Zij ondersteunen inhoudelijk onze werking.

Verder participeren wij ook in de schoolraad en in de cultuurraad.

Wil je de ouderraad bereiken, stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of spreek ons persoonlijk aan. Wij helpen u graag verder.

Mocht je interesse hebben om lid te worden van de ouderraad, of mee te willen werken aan bepaalde activiteiten als ´helpende hand´, contacteer ons gerust.

Bezoek ook regelmatig onze facebookpagina https://www.facebook.com/Ouderraad-Opgrimbie

Wie zijn wij?

Ine Damen: Voorzitter

Siewyi Low: Ondervoorzitter

Martine Lormans: Secretaris en contactpersoon ‘Helpende handen’

Joëlle Vanwetswinkel: Penningmeester en contactpersoon ´Helpende handen´

Actieve leden: Rachida Agadir

Christiaan Bastings

Leen Beckers

Ricky Clerx

Alex Creemers

Ayse Duygun

Ilse Gielen

Nikita Lambrix

Jan Opsteyn

Kristof Paulissen

Hanne Reijnders

Ilse Valee

Activiteiten

Ook tijdens het schooljaar 2023-2024 zetten we weer vol enthousiasme heel wat activiteiten op poten.

· 27-30 september 2023: Bag2School Kledinginzameling

· 4 november 2023: Sint-Maarten wandeling

· 20 januari 2024: Quiz

· 24 februari 2024: Kindercarnavalsbal